19.09.2014

Mitt første blogginnlegg


Álggus ferten beare dadjat ahte mun in lean goassege bloggen ovdal, nu ahte mun in leat sihkar maid galggan čállit.. Muhto mun geahččalan; mun lean Henriette Johnsen Joks. Mun lean 19 jagi boaris ja lean Kárášjogas eret. Mun liikon govvet ja redigeret, ja danin mun ohcen praktikánta virggi. Dál lea juo goalmmát vahkku, ja mii leat ollen ollu juo bargat golmma vahkkus. Mis lea leamaš hárjehallan njuolggosaddagii radios, mii leat oahppan jearhallan teknihkaid ja mii leat oahppan redigeret jna. Mii leat olu oahppan golmma vahkkus, ja áigi lea hurgán.  



Dán vahkku leat mii bargan reportášan, maid ieža galggaimet rahkadit. Lei álggos vehá issoras, muhto dat manai bures. Otne mun gárvejin reportáša, ja doaivumis dat boahtá radioi fargga.  

Dássážii lea praktikánta áigi leamašan hui somá ja gelddolaš, ja doaivvun ahte áigi ovddas guvlui maid šaddá somá ja gelddolaš!





Innledningsvis vil jeg bare si at jeg aldri har blogget før, så jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal skrive.. Men jeg prøver; jeg heter Henriette Johnsen Joks, er 19 år og er fra Karasjok. Jeg liker å fotografere og redigere, og dette er grunnen til at jeg søkte på praktikant stillingen. Vi er i uke tre allerede, og vi har gjort mye på denne korte tiden. Vi har hatt direktesending på radio, lært intervjuteknikker og i tillegg lært å redigere lydfiler osv. Vi har lært mye på tre uker, og tiden har fløyet av gårde.  



Denne uken har vi jobbet med reportasjer, og vi skulle dra ut på oppdrag å lage en reportasje selv. Det var litt skummelt, men det gikk bra. Jeg gjorde ferdig reportasjen min i dag, og forhåpentligvis kommer den på radio snart. 

Hittil i praktikant tiden har det vært artig og spennende, og jeg tror tiden fram blir minst like artig og spennende!





-Henriette Johnsen Joks

1 kommentar:

  1. .. som praktikant i NRK vil du fikse veldig bra - dyktig som du er :) Lykke til ! Hilsen din exlærer fra vgs :)

    SvarSlett