28.02.2013

Signing out

Som dere sikkert har fått med dere fra de tidligere innleggene av de andre, så er dette vår aller siste dag som praktikant på NRK Sápmi. Veldig merkelig følelse, men samtidig litt godt å være ferdig også. Disse 6 mnd. som praktikant har vært utrolig artig, lærerikt og utfordrende! Jeg har lært så mye om journalistikk og media og fått et annet syn på det.

Máijá og jeg på NRK Marienlyst

Noe av det artigste med å jobbe innenfor media må være det at man får reist og møtt nye folk hele tiden. I praktikant tiden så har vel Oslo turen vært det artigste. 

Må også få sagt at her på NRK Sápmi er det utrolig bra arbeidsmiljø! Alle her er så imøtekommende og hyggelige, og ikke minst behjelpelig. Så har jeg jo også blitt utrolig godt kjent med de 3 andre praktikantene. Trodde ikke at jeg skulle få så god kontakt med dem, må takke de for den artige tiden vi har hatt sammen. Vi har fylt disse 6 mnd. med utrolig mye latter og glede. Må også takke læreren og mentoren vår Berit Nystad, hun har virkelig stått på for at oppholdet våres som praktikanter skulle bli av det beste. 

Jeg og Máren Iŋgá under "Flagging" prosjektet til ungdoms nettsiden NuFal
(var ikke bare bare å flagge).

Ja hva nå? Nå som vi er ferdig. Jeg kommer til å fortsette å jobbe her på huset, i magasinavdelingen. ut mai i første omgang. Der vil jeg jobbe mest med nett og radio vil jeg tro. Det skal nok bli gøy.    


Detter bildet er også tatt under "Flagging" prosjektet til NuFal


Angrer ikke på at jeg søkte på praktikantstillingen i det hele tatt og jeg anbefaler dere i å søke, virkelig! Vel og merke om dere interesserer dere i samfunnet, journalistikk, media og i det samiske.

Til slutt vil jeg bare be dere klikke inn på denne linken:

Kjempe kreativt og morsomt!


De 4 praktikantene fra høsten 2012 til våren 2013



Vel, det var et par siste ord fra meg (som praktikant) :-)


Signing out  -

 Máret Ingá Smuk


Vi kunne det med å more og kose oss, det skal være sikkert ;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar