07.01.2013

Back in work!

Hello!

Jag hoppas ni har haft ett bra jul och nytt år :) Det har då jag :D

Nu har julen varit och jag är tillbaka i Karasjok efter min ledighet i Sveige. Det var bra där måste jag säga, träffade många människor som jag saknat när jag varit Norge. Jag har även fått träna på att prata svenska igen och det gick ganska bra :) Ibland så kom det bara ut en gröt av ord men nog förstår folk i alla fall ;)

Johkamohkkis juovlaide

Jag har även gjort en interjuv när jag var där, det ska publiseras på NuFal när det kommer :) Det har något att göra med jobb, resa till USA och en person i Jokkmokk. Mer får ni inte veta :D


Vielja ja mun vuostas eahkeda Johkamohkkis ;)

Nu på jobbet så planerar vi på en öppen dag på gymnasiet här i Karasjok på onsdag. Vi får se vad som händer där. Idag har jag också kontaktat Bokenskolan i Jokkmokk för att komma och prata  där om praktikant jobbet :) Det blir då marknadsveckan i Jokkmokk, det betyder då att jag får åka till Jokkmokk någon dag före dom andra praktikanterna, men också att jag ska prata själv inför människor i Jokkmokk O.o
Det var väl allt vad jag har att berätta idag, ha en trevlig dag :)

Interjuven hos interjuvobjekt :)

Sávvamis dis lea leamaš buorit juovlat ja buorre ođđajahki :) Mus gal lea leamaš :D

Dál lea juovlat leamaš ja mun lean fas Kárášjogas mu ruoŧa mátkis. Dat lea leamaš buorre ruovttus, diven mánga olmmui gean lean váilahan go lean leamaš dáppe norggas. Mun lean maiddái hárjehallan ruoŧagiela ságastit ja dat gal manai oalle bures :) Muhttumin sánit bohte hillui hállui muhto olmmot gal sihkkarit mu lihkká áddejit ;)


Julafton :) I am the jultomte :D

Lean maiddái dahtan jearahallama go ledjen Johkamohkkis, mii galggá boahtit NuFal siidui :) Lea ovtta Johkkamohkke olmmo birra ja barggu ja mátkoštit USA birra. Eanet dii eat oaččo diehtit :D

Johkamohkkis fas :)

Dál mii leat barggus pláneme rabasbeaivvi Kárášjoga joatkaskuvllas gaskavahkku. Oažžut oaidnit mii doppe geavva.
Lean otne maiddái oktavuođa váldán Johkamohkki joataskuvlan, Bokenskuvla, jus sáhttan boahtit ja ságastit praktikanta barggu birra :) Dat dalle šaddá márkanvahkku Johkamohkkis, dalle manan moadde beaivvi ovdal go eara praktikantat, muhto dat maiddái mearkaša ahte ieš felten ságastit ohppiguin doppe O.o

Hivás, buorre eahket :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar