26.10.2012

Tromsø

Hei bloggen! Máren Iŋgá här!

Igår var en bra dag också, vi var på NRK hela dagen och tittade in i sport redaktionen. Sen hade vi kurs med Benedikte :) Vi har lärt oss mycket. På kvällen så for vi och tittade på Nytt på Nytt, vi satt längst fram och det var hur kul som hels :D Vi skrattade hur mycket som hels och det var verkligen en mysig afton :) Vi fick dessutom ta bilder med dom, men jag har don inte så ni kan inte se dom tyvärr. Men snart kommer ett blogginlägg med olika bilder från hela veckan från Oslo :D
Efter det så for vi och åt på en sushi och wook resturang, det var jättegott, dom som var med var alla praktikanter, Biret, Benedikte och Gunnar :) Sedan så rundade vi av kvällen och sa adjö till alla och for tillbaka till hotellet. Där somnade vi ;)

Idag började med att Máijá, Máret Ingá och Biret skulle gå på stan klockan nio, men dom kom tillbaka igen för inget var öppet. Det var lite små komiskt tycker jag, men kanske inte dom ;) Men vi gick på stan lite sen och fickade lite sen också :)
Sen var det tid och åka så Máijá, Máret Ingá och jag åkte till flygplatsen (Vaino och Berit blir i Oslo över helgen). Det gick bra där på flygplatsen och vi kom till Tromsø hela.

När vi kommer dit så får vi höra att flyget till Lakselv blir inställt..... Mycket kul... NOT! Vi vill ju hem! Då var vi tvungen att stå i kö i en evighet för att prata med någon så vi får komma hem någon gång. När vi kommer fram så får vi veta att nästa flyg går halv 6 på morgonen, kul igen.....
Men vi får i alla fall bo på hotell och taxi dit och tillbaka till flygplatsen. Men då kommer nästa utmaning, vi får en EXTREMT sur taxichaufför som inte tar emot ett papper vi fått från flygbolaget. Så vi bråkar med honom ett tag och då vänder han och kör oss till flygplatsen igen.... Sen så får vi åka taxi med en hygglig taxichaufför som är trevlig :D Hotellet är hur fint som hels och vi kommer nog sova gott även om vi måste vakna halv 5 :)

Nu sitter jag ensam i hotellrummet och skriver det här, dom andra två har farit och se på "Paranormal Activety", eller hur man nu skriver, på bio. Kul för dom, jag ville inte följa för då skulle jag inte kunna sova på ungefär 5 år. Jag vågar verkligen inte se på skräckfilm, jag blir så rädd att jag börjar inbilla mig att det finns läskiga saker runt varje hörn :P Men men, vissa är rädda för spindlar och andra för höjder, jag är rädd för skräckfilmen och jag har ingen aning om varför.... :D
Nu ska jag skrämma mina två vänner när dom kommer!

Hade så gott!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar