25.02.2015

Maŋimuš beaivvit praktikántan

Dát lea min maŋimuš beaivvit praktikántan. Lea leamaš somás ja gelddolaš áigi. Lean oahppan ollu ja vásihan olu dán jahkebealis. Áigi lea duođai hurgán, lea veahá váivi ja suivat ahte mii geargat dál. Muhto mun lean ožžon bárggu dáppe, ja beasan bargat miessemánnui. Háliidan giitit min oahpaheaddji Bireha buori oahppu ovddas,  son lea čeahpes ja veahkkás oahpaheaddji. Hálidan maid giitit buohkaid NRK sámis geat leat váldán min nu bures vuostá.

Det er våre siste dager som praktikanter. Det har vært en spennende og artig tid. Jeg har lært mye og opplevd mye på dette halve året. Tiden har gått kjempe fort, det er litt trist og kjedelig at vi er ferdig nå. Men jeg har fått jobb her og skal jobbe her ut Mai. Jeg vil takke vår lærer Berit for god lærdom, hun er en flink og hjelpsom lærer. Vil også takke alle på NRK Sápmi som har tatt oss så godt i mot.

Dá lea muhtin daid áššiin maid mun lean ráhkadan praktikánta áigodagas/ her en noe av det jeg har lagd under praktikant tiden:

Okta dain vuosttaš áššiin maid rahkadin, Jon Meløy birra/ En av de første sakene jeg lagde:
http://tv.nrk.no/serie/oddasat-tv/SANY70092614/26-09-2014?fb_ref=Default#t=9m25s

Ráhkadin neahttaášši "Melkeveien" albmáiguin/ Var og intervjuet melkeveien gutta:
http://www.nrk.no/sapmi/melkeveien-slar-av-en-prat-med-nrk-sapmi-1.12028659

Molleš Biret goarru vávvá biktasiid/ Berit Alette Anti syr klær til dukker:
http://www.nrk.no/sapmi/hun-syr-dukkeklaer-og-kaller-seg-for-barnslig-1.12057015

Finaime Ánne Ingeriin Bieskenjárggas, Ándde-Máret Niillasa luhtte/ Jeg og Ánne Inger lagde reportasje om Nils Johnsen i Bieskenjárga:
http://www.nrk.no/sapmi/samegillii/guossela_is-olmmo_-1.12161284

Máhtte Ailu Utsi Gaup govvida go son lea meahcis/ Han tar bilder når han er ute i naturen:
http://www.nrk.no/sapmi/samegillii/buola_-ii-hehtte-su-govvideames-1.12176969

Mailinn Anti Eira ja Marte Anti čiŋadeaba gávttiin skuvlii sámi álbmotbeaivvi/ Disse to jentene pynter seg med kofte til skolen på samenes nasjonaldag:
http://www.nrk.no/sapmi/samegillii/arrat-i_it-lihkkan-_i_adit-skuvlii-1.12193568

Inga Maybritt bongo oaččui Tove Kingren stipeandda, mun ja Felicia finaime su luhtte/ Jeg og Felicia var i Kautokeino hos en ung duodjiutøver som vant Tove Kingren stipend:
http://www.nrk.no/sapmi/samegillii/dal-son-birge-buorebut-duojarin-1.12221190
(Dát filbma mii dán artihkalis oidno sáddejuvvui maid Ođđasiiguin/ Filmen du ser i artikkelen ble også sendt på Ođđasat)

Henriette



Buerie buerie!

Seamma goh Henriette joe tjaaleme daate mijjien minngemes biejjie lerohkine.
Daate biel'jaepie lea gaajh luste jih gieltegs orreme! Manne dan soe jijnjh lïereme, jih im manne saangerdem ahte diekie vøølkim. Vïenhtem gujhth daate lea maam-akth mejnie sïjhtem jåerkedh aaj!
Åadtjoem vuejnedh mejtie øøhpehtimmiem tjaktjese aalkam. Sïjhtem gaajhkesh daennie NRK Saepmesne gijhtedh ihke mannem dan hijvenlaakan hahkesjamme jih viehiehtamme, jih jijnjh gæjhtoe Biretse gie mijjien 'tjidtjie' daesnie orreme.

Læjhkan mejtie daate lea minngemes biejjie learohkine, manne edtjem jåerkedh barkedh daesnie supehpeden raajan, dïhteøøvre luste sjædta!

Precis som som Henriette har skrivit så är det här vår sista dagar som praktikanter.
Det här halvåret har varit otroligt roligt och spännande! Jag har lärt mig otroligt mycket och jag ångrar inte att jag åkte hit. Tror nog att det här är något jag vill fortsätta med! Jag får se vad det blir till hösten, kanske blir det utbildning. Jag vill tacka alla här på NRK Sápmi för att de har tagit så väl hand om mig och hjälpt mig, och ett stort tack till Biret, vår 'mor' här på huset.

Än om det här är vår sista dag som praktikanter, så ska jag fortsätta jobba här fram till maj, det blir skoj!

Leam jijnjh raadijovine barkeme jïh aamhtesh Åarjel faarose dorjeme, bene leam aaj jeatjah aath dorjeme. Daate lea muhvtene dejtie aatijstie / Jag har gjort många reportage till radio men har också gjort andra saker. Det här är några av de sakerna jag har gjort:

Mats Steinfjell soptseste guktie lea åarjelsaemien noerhtesaemien dajvesne årrodh:
http://www.nrk.no/sapmi/samegillii/aarjelsaemien-noerhtedajvesne-1.12206724

Njoktjen askesne Aina Lisa Wilks voestes aejkien scenesne tjåådtje:

EllenSara Sparrok, noere tjoejkije:

Jannie Staffansson lea molekylij bijre dotkeme:

Guktie bist toelhkeburhtjen sinsnie?:

Åarjelsaemien biejjielåhkoe:

Saepmien Iron man:

Eadtjohkes gïelebieljie:


/Felicia

Mun, Ánne Inger lean oahpan olu dan jáhkebealis mii sahta boahtit ávkin journalistta eallimis. Dat lea leamaš somáš jáhkebealle. Ávžžuhan earáid maid ohccat dan bargui, go dát lea leamaš buorre vásáhus. Váivi go mii dál geargat praktikanttan. Háliidan vel giitit min čeahpes oahpaheaddji, son lea somás ja liekkus nisu. Giitan vel hoavddaid ja eará bargiid mat leat váldán mu nu bures vuostái.

Jeg, Anne Inger har lært mye dette halvåret som kommer til nytte som journalist. Det har vært artig. Med det oppfordrer jeg andre til å søke på stilling, for nå er man en erfaring rikere. Trist at vi nå er i ferd med å bli ferdig som praktikant. Jeg vil takke vår flinke lærer, hun er en morsom og hyggelig dame. Takker også ledere og alle kolleger som har tatt meg så godt i mot.

Dá lea oasáš maid mun lean bargan ja ráhkadan praktikánta áigodagas/ Det her er en del av hva jeg har gjort og lagd under tiden som praktikant:

Dá lei mu vuosttaš ášši TV:ii / Min første sak til TV - Sápmis striper

Okta dain vuosttaš neahtta áššin/ En av mine første nettsaker 

Reportaša mátki Ikkadassii/ Jeg reiste alene på reportasjetur til Igeldas

Mun lean maid fitnan Jáhkovuonas/ Jeg har også vært i Kokelv på reportasjetur

Mii oaččuimet bargun rahkkádit luŋká NRK'a juovlakaleandarii/ Vi fikk i oppgave å lage juleluke 

Min Oslo mátkkis maid ráhkadeimmet luŋká juovlakaleandarii/ På osloturen lagde vi også juleluke

Mii beasaimet maid ieža neaktit ovtta juovlaluŋkkás/ Vi fikk også spille i en juleluke 

Mii leat beassan neaktit eará filmmain maid/ Vi har fått spille i andre kort filmer 

Studio sámi nuvttá konsearttas ledjen mun prográmmajođiheddjin, ja gárvodan dego tigerin/ Under Studio Sápmis gratis konsert var jeg programleder og utkledd som tiger


/Ánne Inger

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar