04.12.2012

Sturron!

Bures!

Otne mus galggai interjuva maŋil 12, muhto nu ii šaddan. Dan gean galggen jearahallat lei buohccán ja mun dan jearahallan easka duorasdaga.
Mun lean ringen
ja jearran ovtta olmmos maid sáhtašin bargat dan rádjai vai lea bargu, muhto ii leat vuos fástidan :P Nu dat lea leahkit journalista, ferte vuordit ja vuordit ja leahkit gearggus ahte plánat eai šatta.


Iežan sáhtan muitalit ahte idja badjel mun lean sturron :) Ikte ledjen 18 jagi ja dál fáhkkestaga go lihkken ledjen šaddan 19 jagi ; 

Mun liihkon gáhkkuid :)

Idag skulle jag ha en intejuv efter 12, men det blev inte. Den som jag skulle interjuva blev sjuk och  interjuven blev framfyttad till på torsdag
Jag har ringt till en person och frågat vad jag skulle kunna göra tills dess så jag har något att göra, men jag har inte fått svar ännu :P Så är det att vara journalist, måste vänta och vänta och vara beredd på att planer inte blir av.

Annars kan jag berätta att jag har vuxit under natten :) Igår var jag 18 år och idag när jag vaknade blev jag helt plötsligt 19 år ;)

 Máren Iŋgá 

2 kommentarer: