14.11.2012

De viimmat/endelig!

Otne lean mun almmohan mu vuosttaš artihkkala, dat gávdno Árdna siiddus, NRK Sámi kulturmagasiinna siidu. Mun lean fitnan intervjuemin/filbmemin duojára gii aiddo lea ožžon gudnibálkašumi, Jovnna Ovlla Andersen, go son muitala veahá sámi árbevirolaš duoji birra ja manne son álggi duddjot.

Gal dat ii lean beare beare dán artihkkala gearggahit ja almmohit! Álggus lei váttisvuođat dainna filmman ja musihkan go ledjen čuohppamin dan, ja de lei váttisvuođat dainna artihkkalin. Artihkkalpluggat eai šaddan nu mo galge, in ge nágodan almmohit dan artihkkala nu go galggai, ja de dasa lassin giksašuvvon vel loahpas dainna "Anbefal" tinggan artihkkalis, nu ahte sáhtten juohkit ja avžžuhit dan facebook'as. Muhto dál gal lean viimmat gearggahan dán ášši, lihkkus!

Dá lea ášši: Árdna kulturmagasiidna 

Ferten gal dovddastit ahte mun máŋgii suhtten ja dolken go ii mannan nu go mun hálidin, ja jurdagiid sis gal jorre moadde romis sáni moddii. Dat somámus bargu gal lei ieš dat filbmen go Jovnna Ovllá lei hui hállás ja movttegis olmmoš. Son lei maiddái hui viššal muitalit ja čájehit iežas eallima ja duoji.


Jovnna Ovlla/Jon Ole Andersen


 
Idag har jeg publisert min første artikkel, den finnes på Árdna, NRK Sámi sin kulturmagasin side. Jeg har vært å intervjuet/filmet den samiske håndtverkeren  som nettopp har fått ærespris, Jon Ole Andersen, når han fortalte meg om den tradisjonelle samiske håndtverk (duodji) og litt om hvorfor han begynte med dette. 

Det var ikke bare bare å gjøre seg ferdig med denne artikkelen. For det første så hadde jeg problemer med redigeringen av filmen og musikken, også fikk jeg problemer med selve artikkelen. Artikkelpluggene ble ikke slik de skulle, så fikk jeg ikke til å publisere artikkelen som man skulle, og på toppen av det hele så ble jeg plaget med å få anbefalt artikkelen på facebook. Men nå er jeg endelig ferdig med saken, heldigvis!

Her er saken: Árdna kulturmagasin

Jeg må innrømme at det var mange ganger jeg ble irritert og lei av at det ikke gikk som jeg ville, så inni hodet mitt surret det noen stygge ord inni mellom. Det artigste arbeidet var nok selve filmingen for Jon Ole var utrolig snakkesalig og blid. Han var utrolig flink til å vise og fortelle meg om duodji.






Dat vuosttaš kohppa maid Jovnna Ovlla rahkadii go lei álgán duddjot duođas.
Den første koppen Jon Ole lagde etter at han hadde begynt med håndtverk på ordentlig.



 Čálli/skrevet av: Máret Ingá Smuk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar