16.10.2012

Muohtta! / Snö!

Halloj alle!

Snow and winter!
Otná blogga lea muohttaga birra. Mu mielas muohta lea nu buorre ja mun ráhkistan muohttaga! <3
Ja mu mielas glaggá muohta boahtit dál! Buohkat earat dán lanjas eai dan gal hálidan, muhto jus okta dálke noaidi dán lohkka, ale sin guldal! Daga nu ahte boahta mánga metera muohta dál :)



Snow and winter!

Dálvi lea nu buorre! Buot šaddá nu fiinnis ja oažžu cahkkehit dola dállui ja oažžu juhkat liegga chokolade go boahta sisa go lea leamaš olgun olles beaivvi. Ja skoterin maiddái oažžu vuoččit :D dan gal dii maid lihkobehet mun árvidan ;) Oažžu velá čuoigat, dat lea maiddái somá :) Jeđe lea beare dálvit don oaččut oaidnit guovssahasa maiddái, dat lea hui fiinnis :D

Guovssahas! / Norrsken!


Snow and winter!
  
Dagens blogg handlar om snö. Jag tycker snö är underbart och jag älskar det! <3
Jag tycker också att det ska komma nu! Alla andra i det här rummet tycker att det inte ska göra det, men om det är en väder shaman som läser det här, lyssna inte på dom! Gör att det kommer snö nu! :)


Mun ovtta dálvvi! / Jag under en vintern!


Vinter är så bra! Allt blir så fint och man får tända eld i huset och dricka varm choklad efter en hel dag ute. Man får dessutom köra skoter :D det gillar nog ni med om jag får gissa ;) Något annat kul är ju att åka skidor och det får man göra när det finns snö :) Dessutom får man se norrsken på vintern och det är så fint det med :D

Snow and winter!



Snow and winter!
(Samtliga bilder är tagna från "Scanpix.no", förutom den på mig som är tagen av Sofia Eriksson)

Snow is fantastic!
I love winter <3
-Máren Iŋgá-


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar