30.09.2012

Söndag, dagen före måndag

Hej allihopa Máren Iŋgá här :) 

Idag är det söndag, inte min favorit dag för att det är sista helg dagen. Så vad har jag gjort i helgen? Jo, igår så jobbade jag med Láila Elisabeth, vi flyttade massor med plankor till en annan plats. Det var jobbigt men det gick ganska fort i alla fall :) Men efter det så for jag hem och åt mat, jag gjorde inte någon avancerad rätt för jag orkade inte, så det blev stuvandemakaroner och bacon :D Jag måste säga att mat är jobbigt att göra, och jag önskar att man bara kunde trolla fram mat på en tallrik och äta. Men så fungerar det inte, man måste laga den........

Efter min avancerade  mat så for Láila Elisabeth och jag och hyrde en film, vi hyrde en film som heter "War Horse". Helt ärligt trodde jag att den inte skulle vara bra, för jag gillar inte hästar och så. Men den var super bra! Man satt hela tiden och tänkte vad kommer hända? Det var en spännande och rörande. Man var många gånger nära till tårar. Jag är så glad att vi hyrde den, jag var inte helt såld på den innan vi hyrde den. Men jag är glad att jag gav upp och ville se den :) 
Efter det så såg vi en rolig film, en kul film, också, fast namnet på den kommer jag inte ihåg :P

Men nu ska jag åka till Láila Elisabeth och Berit igen och ska äta och ha skojit där :) Dessutom kommer min kära bokamerat Anne Kare idag :D Jag har varit ensam i en vecka så det blir skönt att få bo med någon igen, så det är en ganska bra söndag i alla fall :)

Plankorna vi bar, det blev en större hög sen :P



Ps. kolla på den här videon som min lärare, Berit Nystad, har filmat och redigerat. Hon ville så gärna visa vad hon hade gjort så här kommer den :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar