28.09.2012

Forrige helg/mannan vahkkoloahpa

Mannan vahkkoloahpa fitnen mun (Máret Ingá Smuk) Ganešnjarggas, Várjjagis, gárddastallamin. Min siida (distrikt 6 Várnjarga/Várjjatnjarga) lei ealu bidjan gárdái. Doppe mii boahkkuheimmet bohccuid ja njuovadeimmet. Mun lean govvidan veaháš gárdde luhtte, muhto eai šatta nu olu govat dan dihte go in geargga govvidit bargguid sis. Lean maiddái filbmen máŋga unna filmmaža ja lihkus leat mii dáppe barggus oahppan rievdadit filmmaid nu ahte loahpalaččat šattai okta unnit filbma. :-)

Forrige helg så var jeg (Máret Ingá Smuk) i reingjerdet i Krampenes som ligger på Varangerhalvøya. Distriktet vårt (distrikt 6) hadde rein i gjerdet. Der vaksinerte vi reinene og så klart var høstslaktingen i gang. Jeg har tatt litt bilder der fra, men blir ikke så mange bilder under aksjon for jeg har ikke tid til å ta bilder sjøl. Har også filmet flere små filmsnutter som har blitt til en kort film, heldigvis har vi lært å bruke redigeringsprogram på jobben. :-)

                                      
Reinskinn spikret til tørk/duolljit spiilejuvvon seaidnái.
Lassokonkurranse blandt guttan/gánddain lea njoarustallan gilvu.
Reinflokken i full firsprang, da de ble sluppet ut av gjerdet.
Eallu luitojuvvo olggos gárddis.
Reinene er bra sultne etter en hel dag inne i gjerdet. (Varangerfjorden i bakgrunnen)
Bohccuin lea buorre goahttunmiella go de besse olggus gárddis. (Várjjatvuotna oidno duogábealde)
Flott her oppe i nord, her hvor jeg bor.
Čáppat mis dat luondu dáppe davvin.
Čálli: Máret Ingá Smuk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar