27.09.2012

Bjørnen sover ikke i Karasjok

Den største happeningen som skjer her i Karasjok at the moment er bjørnen. Ikke bare èn, men hele to!
En finsk kvinne hadde visstnok kjørt på bjørnen og fått en liten bulk i går kveld, og i tillegg visstnok kjørt over foten på den. Bjørnen hadde da dratt sin vei.
En gutt og hunden hans hadde sett en annen bjørn oppi et boligfelt her i Karasjok, og var ca 15-20 meter unna. Gutten kunne fortelle at han hadde med en kniv i tilfelle utfalle skulle bli stygt, men trakk seg stille tilbake og vek ikke blikket fra bjørnen.
Jeg ble så med Piera Balto og Bengt Roger Kåven ut for å intervjue et jaktlag, en redd barnehage, gutten som så bjørnen og ikke minst prøvd å få et lite snutt av hovedobjektet himself.


 Her intervjues en eller slags oppsynsmann eller noe



Her er vi ute for å lete etter den tunge skapingen på fire føtter, han til høyre var han som så bjørnen. Hvis man ser nøye etter kan man se frykten til Piera at dette var noe han ikke likte, noe han innrømmet i bilen etterpå også at han var egentlig var en reddhare. (Har dessverre ikke det på tape)

Det er jo ingen som har funnet disse bjørnene enda, så da bestemte jeg meg for å ta saken i egne hender og dro med meg Maija ut på bjørnjakt.


Hvor er nå denne bjørnen?



Wait for it...


Jo, nå har jeg det!!!

Etter mye om og men, masse diskusjoner med Maija om hvor den kunne ha vært og hvor den faktisk er, så ble vi begge enige om at ...


Den er her inne!!!!

TADAAA! Her er jo bjørnen!

Jeg og Maija fant bjørnen! Så da sprang vi inn til redaksjonen for fortelle at vi har sett han, men du må ikke tro at vi blir intervjuet ikke...

//Vaino

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar